Ovládanie pomocou mimiky tváre

Ovládanie pomocou mimiky tváre

Už ste počuli o novinke s názvom Eyes on Trainy?
Nové výrobky z oblasti softvéru sú na trhu každý rok a vždy prinesú niečo nové, užitočné, aj zábavné. Výnimkou nie je ani tento „pokus“.
Neviem, či to nazvať hrou, softvérom, alebo len akýmsi pokusom, každopádne sa však jedná o zaujímavú vec. Zapríčinili sa o ňu slovenskí tvorcovia z agentúry Binarts.
stará videohra
Na prvý pohľad ide o jednoduchú, možno primtívnu hru s rozlíšením 3D, v ktorej ovládate zelený vláčik, ktorý prechádza farebnými tunelmi. Nie je na tom nič extra zaujímavé, však? Ale je! Pretože tento vláčik ovládame pomocou tváre. Presnejšie povedané, pomocou pohybu tváre hráča. Teda žiaden joystick a ani klávesnica.
Ako si vyberieme farbu vláčika, za ktorý chceme hrať? Žmurknutím. Zakaždým ako žmurkneme, vláčik zmení svoju farbu. Cieľom hry je vybrať tú správnu farbu v momente, kedy sa vláčik priblíži k tuneli. Ak sa nám to nepodarí, hru reštartujeme tým, že otvoríme ústa.
úsměv
Pokiaľ som to nazval pokusom, mám v podstate pravdu. Táto hra je zatiaľ trochu primitívna, zatiaľ slúži len ako test, či by sa dali začať vyrábať videohry na tento štýl ovládania, kedy by sme nepotrebovali joystick, ale iba našu tvár. Ak by táto hra, respektíve ovládanie tejto hry zažilo ako taký úspech, môžeme sa tešiť na zložitejšie a vymakanejšie hry, ktoré by sme ovládali týmto spôsobom. Hra sama o sebe pripomína detinskú arkádu, lenže veľmi zaujímavým prvkom je práve to ovládanie, ktoré sa môže stať spestrením do budúcnosti.
dívky u her
Zoberme si, že na začiatku deväťdesiatich rokov ešte skoro vôbec neexistovali 3D hry. A pozrieme sa, ako videohry vyzerajú dnes. Myslím si, že aj tento článok sa nám zdá teraz „pritiahnutý za vlasy“, lenže je tu reálna šanca, že o chvíľu sa stane tento typ ovládania revolučným a joysticky vymiznú z trhu. Jednoznačne si myslím, že sa jedná o novinku, ktorú hádam ešte nikto z nás poriadne nezažil. A možno práve kvôli tomu sa toho budeme báť a nedáme tomu šancu. To by ale bola škoda, pretože sa jedná o pokus, ktorý by mohol mať pre budúcnosť videohier zaujímavé následky a to myslím v pozitívnom zmysle slova.