Ak sa rozhodneme pre zviditeľnenie svojho podnikania, resp. svojich služieb a produktov na internete, veľkú pozornosť musíme venovať tomu, aby naša ponuka bola vidieť. Aby ju v ideálnom prípade našli všetci relevantní záujemcovia. Konkrétne aby bol viditeľný náš web či e-shop, na ktorom tieto služby ponúkame a píšeme o nich v jeho obsahu.
V takomto prípade vás napadne, že bude potrebné investovať do reklamy.
Lenže v internetovom prostredí dokážeme následne robiť rozdiel medzi platenou reklamou a funkčnou optimalizáciou. Niekto je prívržencom prvej možnosti, iný zas druhej a veľakrát sa zhodneme v tom, že účinné je skrátka myslieť na obidva tieto faktory.
- Zatiaľ čo platenou reklamou dokážete získať spravidla rýchlejšie výsledky, optimalizácia pre vyhľadávača dokáže pri svojom dlhšie trvajúcom procese vyťažiť viac účinkov s dlhodobejšími následkami.
Seo optimalizacia navod predstavuje správu webu a jeho obsahové, technické a iné úpravy do podoby, aby sa následne táto internetová stránka nachádzala v rámci možností na najlepších pozíciách vo vyhľadávačoch a v ich organických výsledkoch. Čiže aby bol odkaz na relevantný obsah tejto stránky poskytovaný na najlepšie viditeľných pozíciách V Google a iných vyhľadávačoch.
- Nepracuje sa len s vnútornou úpravou webu, ale takisto s vonkajšími faktormi viditeľnosti, publikáciou článkov na cudzie weby a napr. so spätnými odkazmi (linkbuilding).
Platená reklama najčastejšie spájaná so skratkou PPC (Pay-per- click) sa zameriava na to, aby vás bolo vidieť v platených výsledkoch, nie v tých „klasických“, čiže nie organických.
Je to v podstate rýchlejšia a ľahšia cesta propagácie, ale každému je pri nej jasné, že ide o reklamné oznámenie. Na rozdiel od optimalizácie sa táto pozícia nedosiahne organicky, čo so sebou prináša praktickejší a rýchlejší princíp založený na poplatkoch, nevýhodu je zas práve tá platba-za- klik a fakt, že SEO na rozdiel od klasickej platenej reklamy so sebou prináša rozsiahlejšie úkony, ktoré pracujú s viac faktormi vášho dlhodobejšieho zviditeľnenia.